အမွတ္တရေန႕ေလး အပိုင္း ( ၅ )

Tuesday, February 17, 2009

ေက်ာင္းဆရာမေလးလည္း တစ္မနက္ခင္းလံုးစာသင္ထားေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးပင္ပန္းေနၿပီ။ အဲဒီ လိုမ်ိဳးပင္ပန္းေနခ်ိန္ဆိုလွ်င္ နာစ္မ ေလးက အလိုက္သိလွပါသည္။
စားစရာ ေသာက္စရာေလးေတြအၿမဲစီစဥ္ေပးထားတတ္သည္ပင္။

ေန႕လည္ကေလးမ်ားကစားခ်ိန္ဆိုလွ်င္ ဆရာမေလးကိုနားေစၿပီး သူကပဲ ကေလးမ်ားႏွင့္ကစားေပးတတ္သည္။
တစ္ခါတစ္ေလလည္း ဆရာမေလးနားတတ္သည္ အၿမဲတမ္းေတာ့မဟုတ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ကေလးမ်ားကစားေနခ်ိန္ဟာလည္း အေရးၾကီးေသာ အခ်ိန္တစ္ခုပင္ေလ။

သူၾကိဳးစား၍ ကေလးမ်ားကစားေနခ်ိန္ေလးေတြမွာ ကေလးေတြႏွင့္အတူကစားေပးတတ္သည္။
ဤအခ်ိန္တြင္ သူတို႕ေလးေတြရဲ႕ စိတ္ကူးစိတ္သမ္းေလးေတြကိုသိရသည္။
သူတို႕ဘာတိုင္းကစားသည္။ ဘာေလးေတြြြစိတ္၀င္စားတယ္ သူတို႕ အေတြးေလးေတြဘာေတြရွိသည္ဆိုတာကို ေလ့လာလို႕ရသည္ ဆိုေတာ့ ဆရာမေလးမွာေမာသည္ပန္းသည္ ကို အေလးသိပ္မထားဘဲ ကေလးမ်ားကစားခ်ိန္ ကို လည္း သြားေရာက္ၾကည့္ရႈေပးေသးသည္။

ဒီေန႕ေလးလည္း ဒီလိုပါဘဲ ကေလးမ်ားကစားေနသည္ ကို လိုက္လံၾကည့္ရႈရင္းႏွင့္ တစ္ၿခားကေလးမ်ားက ေၿပးေဆာ့ ကစားေနေပမဲ့ဒီကေလးႏွစ္ေယာက္ကေတာ့တိုးတိုးေလးေတြေၿပာၿပီးရီလိုက္ၾက ဟိုကိုလက္ညိႈးထိုးလိုက္ေၿပာလိုက္နဲ႕ ေတာ္ေတာ္ေလးစိတ္၀င္စားစရာပင္။

ဆရာမေလးလည္း ဘာေတြေၿပာေနပါလိမ့္ဆိုက သူတို႕နား သြားနားေထာင္ၾကည့္သည္။
အရမ္းကို အံ့ၾသသြားသည္ ႏွစ္ေယာက္သားေၿပာေနၾကသည္မွာ ကခ်င္လိုေၿပာကာ၇ီေနၾကသည္။
ဒီ၇ြာမွာလူမ်ိဳးစံုရွိသည္ ကခ်င္။ ခ်င္း။ ၀။ ဓႏု။ ရွမ္း။ အခါ။ လီဇူး။ ေတာ္ေတာ္ေလးစံုသည္။ ဒီနယ္မွာ အေနၾကာေတာ့ ဆရာမေလးလည္း ကခ်င္စကားနဲ႕ ခ်င္းစကားကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးတီးမိေခါက္မိရွိသည္ေလ။

ဘာလို႕အံ့ၾသရသလည္း ဆိုေတာ့ ကေလးႏွစ္ေယာက္မွာ လူမ်ိဳးမတူပါ. တစ္ေယာက္ကခ်င္း တစ္ေယာက္က ကခ်င္ၿဖစ္လွ်က္ သူတို႕ သံုးေနသည္မွာ ကခ်င္စကား။ မ်က္ေစ့ေတြလည္သြားသည္။

ခ်င္း ကေလးေလးသည္ ဆရာမႏွင့္ ေၿပာလွ်င္ အဂ္လိပ္လိုၾကိဳးစားေၿပာသည္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ေၿပာလွ်င္ ၿမန္မာလိုေၿပာသည္။ အခုေတာ့ သူက ခ်င္းၿဖစ္လွ်က္ ကခ်င္စကားကို ေတာ္ေတာ္ေလးတတ္က်ြမ္းစြာေၿပာေနသည္ပင္ေလ။

ဆရာမေလးစဥ္းစားမိသည္မွာ......ေအာ္ ကေလးရဲ႕ အေဖ ဒါမွ မဟုတ္ အေမ က ကခ်င္ထင္တယ္ ဆိုကာ မ်က္ေစ့လည္လည္ႏွင့္ထားလိုက္သည္။

ညေန ေက်ာင္းဆင္းမိဘမ်ားက ကေလးမ်ားကို လာၾကိဳခ်ိန္ တြင္ ဆရာမေလးလည္း မေနႏုိုင္ စိတ္၀င္စားလွသၿဖင့္ မိဘႏွစ္ပါးအားေမးလိုက္သည္။

"ေအာ္.. အမ တို႕ လင္မယား က ဘယ္ သူက ကခ်င္လည္း" လို႕ေမးလိုက္ေတာ့ အေမ လုပ္တဲ့လူက "က်မတို႕ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ခ်င္းပါတဲ့ "

ဆရာမ မ်က္လံုးၿပဴးသြားသည္။

"အမ တို႕ကေလး ဘယ္လိုလုပ္ ကခ်င္စကားတတ္တာပါလဲရွင္"လို႕လည္းေမးေရာ။
"က်မတို႕မသိဘူး က်မ တို႕အိမ္မွာ ခ်င္းလိုဘဲေၿပာတာပါ"

ဘယ္လိုၿဖစ္ပါလိမ့္ေနာ္လို႕စဥ္းစားေနရင္း...

"အမ သားက သူ႕သူငယ္ခ်င္းနဲ႕ စကားေၿပာေနတာ ကခ်င္လိုေၿပာေနတယ္"

"အယ္ ဟုတ္လား"
" ေအာ္ သိၿပီ သူတို႕ႏွစ္ေယာက္က အိမ္နီးနားခ်င္းေတြ ေနာက္ အဲဒီေကာင္ေလး ကဒီနယ္ကိုေရာက္တာ သိပ္မၾကာေသးေတာ့ ၿမန္မာစကားမတတ္ဘူးေလ ကခ်င္လိုဘဲတတ္တယ္ေလ"

ေအာ္ .... ဆရာမေလး သေဘာေပါက္လိုက္ပါေတာ့တယ္ ။
"ဟုတ္ကဲ့အမ ေက်းဇူးပါဘဲေနာ္။"

ကေလးေလး က သူ႕သူငယ္ခ်င္းႏွင့္ ကစားခ်င္ဆက္သြယ္ခ်င္ေတာ့ သူ႕သူငယ္ခ်င္းေၿပာေသာကခ်င္စကားကိုရေအာင္သင္ခဲ့သည္ေနမည္။ ဒါမွ သူနဲ႕အတူတူကစားႏုိုင္မည္ေလ။
တစ္ခါတစ္ခါၾကလွ်င္သင္ေပးမွတတ္သည္ ဆိုေသာ အခ်က္ ထက္ ပတ္၀န္းက်င္ကေနသင္ယူသြားၾကသည္ဆိုေသာ အခ်က္ကိုေလ့လာလိုက္မိသည္။
ငယ္ငယ္ ဒီအ၇ြယ္ေလးႏွစ္က ဘာသာစကားေလးမ်ိဳးကို က်ြမ္းက်င္စြာတတ္ေၿမာက္ေနသည္မွာ ေတာ္ေတာ္ေလးအံ့ၾသစရာပင္။
ဒီကေလးဟာ ဘာသာစကားမ်ားကိုတတ္က်ြမ္းတတ္ေၿမာက္လြယ္ေသာ ဦးေႏွာက္အပိုင္း မွာဖြံၿဖိဳးေနေသာေၾကာင့္ၿဖစ္မည္။

ဆရာမေလးလည္း ေကာက္ခ်က္္ခ်လိုက္ပါတယ္ ကေလးေတြကိုသင္ေပးေနသည္ထက္ သူအပိုင္းမွလည္းဒီကေလးေလးမ်ားစီမွေလ့လာစရာေတြ အမ်ားၾကီးရွိေနေသးပါလားဆိုတဲ့အေတြးႏွင့္ သူ႕ေလာကေလးတြင္ ေလ့လာရင္းသင္ယူရင္း ေလ့လာစရာမကုန္ႏိုင္ေသာေလာကၾကီးမွာ သူဆက္လက္ရွင္သန္ေနဦး ေတာ့မည္ပင္ေလ။